Na czym polega pozycjonowanie stron?

Wiele osób myśli, ze pozycjonowanie stron jest szybkie oraz łatwe, niestety, nic bardziej mylnego. Pozycjonowanie stron zajmuje dużo czasu, ponieważ trzeba prześledzić ruch na stronie, czy wszystkie strony mają odpowiednie słowa kluczowe oraz czy strona otwiera się na smartfonie czy tablecie, ponieważ coraz więcej ludzi szuka informacji na telefonie czy tablecie, przez co użytkownicy nie przebaczają tego, ze strona wczytuje się długo, więc idzie do konkurencji. Każda strona internetowa powinna mieć jakiś kolor, który odpowiada kolorowi w logo firmy, ponieważ potencjalny klient może się przestraszyć, że wszedł na inną stronę niż powinien i wyjdzie. Jeśli w  logo mamy zieleń warto się pobawić odcieniami zbliżonymi do zieleni w logo firmy, co dobrze świadczy o właścicielu strony i firmy. SEO, czyli pozycjonowanie, może polegać na marketingu szeptanym, który może pomagać klientowi przez pisanie blogów czy komentowanie w różnych katalogach branżowych, przez co firma może mieć lepsze wyniki oraz opinię przez takie działanie. Czasami lepiej wybić się na prostych frazach, ale w zapasie mieć także kilka trudniejszych i dłuższych, ponieważ na dłuższych jest dłużej się wybić, ale efekt utrzymuje się dość długo. Dobrym sposobem jest też legalne spamowanie linkami, gdzie spamowanie polega na wpisywaniu komentarzy z linkiem tematycznie do danej branży. Zapleczem pozycjonerskim są strony typu blog, jednak trzeba brać pod uwagę fakt, ze trzeba wpisywać tam regularnie, żeby nikt nie brał bloga jako martwego.