Jak działa reklama?

Reklama służy głównie do tego, aby przyciągnąć klienta do skorzystania z naszych usług lub kupienia naszych produktów. Problem pojawia się wtedy, kiedy dana osoba nie ma dostępu do Internetu lub ma ograniczony dostęp, ponieważ wtedy reklama nie spełnia swoich funkcji, a dodatkowo osoby starsze, które nie miały kontaktu z Internetem są nieporadne i nie wiedzą jak działa internet, choć zdarzają się wyjątki. Reklamy, aby zainteresowały klienta muszą być czytelne oraz powinny mieć jakiś chwytliwy tekst. Dość często firmy pozycjonerskie proszą o pomoc mniejszych dziennikarzy o tekst lub zatrudniają pracowników na stanowisku copywriter, którzy piszą teksy informujące klientów jaką usługę posiadamy oraz jakie dobroczynne wypływy mają produkty. Wiele tekstów mają na cel wyjaśnienie usługi/produktu oraz jak działa dana rzecz, czyli dość często jest dużo zalet, jednak jest mało wad lub wcale ich nie ma. Nagłówki są także bardzo ważnym elementem sprzedaży produktu/usługi.

Dlatego nasuwa się pytanie – jak powinien wyglądać poprawny artykuł? Artykuł na blogu to także reklama, ponieważ często zawiera link do sklepu lub usługi. Dlatego ważna jest poprawna gramatyka oraz stylistyka artykułu, który będzie zachęcał ludzi do skorzystania z oferty. Dobry artykuł powinien mieć oryginalne teksty, nie powinno się kopiować tekstów innych twórców, a także wzrok przyciągają obrazki adekwatne do tekstu. Nagłówki tekstu powinny być kilkowyrazowe, przez co czytelnik się zainteresuje tematem. Wstęp do artykułu powinien być krótki, a także powinien być pisany zwięźle i na temat. Dość często autorzy tekstów piszą zdania z formą na „Ty”, przez co czytelnik czuje się wyróżniony, a także w formie „my”, czyli identyfikuje się z czytelnikiem, przez co czytelnik może się czuć doceniony, że autor poruszył temat oraz podał kilka wskazówek lub rozwiązań. Często dobre blogi z bardzo dobrymi tekstami są publikowane przez użytkowników na portalach społecznościowych albo w wiadomościach pomiędzy użytkownikami. Dość często kobiety piszą wielowątkowo, czyli coś w rodzaju „co ślina na język przyniesie”, natomiast mężczyźni piszą krótko, zwięźle i na temat z uwzględnieniem słów/wyrażeń branżowych, przez co osoby, które wcześniej nie miały do czynienia z dana branżą nie wiedzą co to jest, np. gdy lekarz medycyny mówi poprawnie jak się nazywa choroba skóry to pacjent niekoniecznie wie  o co chodzi.