Dobry blog firmowy – czym się charakteryzuje?

Dobry blog to coś co przyciąga klientów. Dość często wiele firm zakłada bloga w celu opisania swojej działalności czy pomysłów. Takim przykładem może być blog Doroty Szelągowskiej, która zajmuje się wystrojem wnętrz. Czasami taki blog wyróżnia się profesjonalnym słownictwem branżowym, jednak czasami jest pisany z ciekawostkami albo anegdotami, które mogą zawierać dość pomysłowe i zabawne rozwiązania sytuacji.

Wiele ludzi przyciąga clickbait, czyli dość kontrowersyjny tytuł, a tekst do niego pasuje. Np. „Zenek Martyniuk zaśpiewał w LO”, a w środku tekstu napisać coś w rodzaju „ W LO co prawda nie było Zenona, ale świetnie odgrywał go [imię ucznia]”. Przez taki clickbait czasami sypie się fala hejtu, ale jednak kilkanaście osób go przeczytało i udostępniło dalej, przez co zwiększa się ilość wchodzących na stronę. Trzeba pamiętać o tym, aby clickbait był odpowiedni do tekstu, a także żeby nie było ich za dużo na stronie, ponieważ może ucierpieć wizerunek firmy.